petek, 26. januar 2018

Pes, ki je potoval k zvezdi - Branje je zakon 3/52

Tokratna knjiga je spet z mladinskega oddelka.

MANKELL, Henning: Pes, ki je potoval k zvezdi



Zgodba se dogaja v majhnem mestu na severu Švedske. Spoznamo enajstletnega dečka Joela in njegovega očeta Samuela. Med zgodbo odkrivamo drobce dogodkov o skrivnostnem odhodu mame, ko je bil Joel še majhen. Oče se pogovoru o odhodu mame izogiba, a dečka vse to zelo zanima, hkrati pa ga skrbi, da ga oče ne bo zapustil.

Ponoči, ko Joel ne more spati, skozi okno zagleda osamljenega psa, ki se ga odloči poiskati. Vmes spozna sosedovega fanta, s katerim doživi pustolovščine, ki mu pomagajo odraščati in se povezati z očetom.

Čustvena in ganljiva pripoved o stiskah osamljenega fanta, o njegovem čustvovanju in skrbeh ter premagovanju strahu ter sočutju. In o tem, kako lahko strahove in žalost premagamo in objamemo veselje in zaupanje. Čudovito je prikazana hladna narava in prostrani gozdovi Švedske.

Odlomek:

".. Potem sem zaklical svoje ime, pa je bilo tako, kot da bi iz gozda zaveli štirje vetrovi. En veter iz vsake smeri neba. En veter je bil mrzel in je šepetal žalost, žalost v moje uho. Drugi veter je tulil in zavijal bes, bes v moje uho. Tretji veter je bil topel in je previdno priletel, šepetaje veselje, veselje v moje uho. Četrti veter je bil topel in mrzel obenem in najprej nisem mogel razumeti, kaj šepeta, nazadnje pa sem vendarle razumel. Govoril je, da se moram odločiti, kateri veter mi bo pihal v obraz. Vsem drugim vetrovom sem obrnil hrbet in pustil, da mi veselje poboža obraz. Potem je bilo tako, kot da bi žalost, ki sem jo čutil, izginila. In ko sem odhajal, sem bil vesel ..."

Bodite veseli.

Katja

"Branje je zakon 3/52"


Ni komentarjev:

Objavite komentar

Veselim se vaših komentarjev.