torek, 9. januar 2018

Srebro iz modre špilje - Branje je zakon 1/52

Še ena od novoletnih obljub. Treba je več brati. Pa ne članke, novice, podnapise, navodila za belo tehniko, prometna obvestila ... Seveda tudi to.

Ampak brati leposlovje. Branje za užitek, za dušo, za besedni zaklad.

Kot bibliotekarka po izobrazbi in šolska knjižničarka v službi - bi morala biti za zgled.
Pa sem?! Žal ne. Res mi je žal.

Ampak nikoli ni prepozno, da obžalovanja popravimo ... Popravljamo. Vsak dan.

In tukaj je moj korak na bolje. V svet branja.

Vsak teden bom prebrala eno knjigo.

In kot pri bralni znački, to tudi dokazala. Napisala bom krajšo obnovo, navedla kakšen zanimiv citat in napisala svoje mnenje o prebranem. Gospe slavistke, bo v redu? Saj dobim kakšno priznanje na koncu?

Torej: "BRANJE JE ZAKON 1/52."

Slavko Pregl: Srebro iz modre špilje


To knjigo sem izbrala na domači knjižni polici. Za uvodno knjigo v moj celoletni projekt se mi je zdela primerna, ker gospodu Preglu zaupam, da me ne bo razočaral. Po njegovi Odpravi zelenega zmaja; Genijih v kratkih, dolgih hlačah ter brez hlač moraš zaupati, da bo v redu. In res me ni razočaral.
Dogajanje je postavljeno na enega od (verjetno hrvaških) otokov brez večjih elementov civilizacije. Kamnita pokrajina, neokrnjena narava. Spremljamo dopustniške dni nekaj družin in povezanost z domačini na otoku. Spoznamo brata Klemna in Gala, pa fanta Andreja, ki spozna prve srčne težave z dekletom Zarjo. Zgodbo pa popestri iskanje zaklada v coprničini bajti.

To je knjiga, ki je ne moreš kar odložiti. Vsak odstavek, vsaka poved je sestavljena iz skrbno izbranih besed, popopranih s humorjem. Lahko sicer preskočiš ali bolj površno prebereš kakšen del, a je velika škoda, ker s tem zamudiš pisateljev talent sestavljanja zanimivih in nadvse zabavnih besednih zvez.


Nekaj citatov:
"Kadar je oče rekel "lepo vaju torej prosim", je bilo gospodkoma jasno, da smo pet minut, včasih tudi samo pet sekund, pred zasebnim koncem sveta. Zato sta v hipu izraze nedolžne miline vrgla v najvišjo možno prepričljivost. Michelangelovi angelčki s katerekoli slike bi lahko lep kos svojega rajskega življenja hodili k njima v šolo."

..."Danes sva ujela morskega psa."... "A res? Povej!" Opisi vseh pomorskih bitk v zgodovini človeštva so pravzaprav le bežna skica za pravo zgodbo. Prava zgodba govori o tem, kako Andrej ob majhni Šimetovi pomoči opazi, ujame, ukroti in ubije morsko pasjo zverino. Pošast se potem na koncu strašnih bojev skrči na dober meter velikosti."

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Veselim se vaših komentarjev.