nedelja, 17. februar 2019

Kako preživeti 21 ur (+ 4) na letališču v Dohi

Že ob nakupu letalskih kart sem videla, da je naš postanek v Dohi precej dolg.
21 ur?
Ampak druge povezave ni bilo. Saj je pravzaprav logično: iz Dohe odleti letalo v Melbourne enkrat dnevno in mi ga zamudimo za 3 ure. Torej čakamo 21 ur. S tem dejstvom smo se sprijaznili. Letalska družba sicer za postanke, daljše od osmih ur, ponuja namestitev v hotelu v Dohi ter prevoz tja in nazaj, a se za to nismo odločili. Najbližji ponujeni hotel je 11 km oddaljen od letališča, naš prihod v Doho pa je bil ob 11h zvečer, tako da koriščenje za nas niti ni bilo smiselno. Se pa splača "načrtovati" tak postanek, če si želiš ogledati Doho. Ponujajo različne izlete iz letališča, dogodivščine v puščavi ...
Doha (ime pomeni veliko drevo) je glavno mesto emirata Katar. Je eno najhitreje rastočih mest na svetu, njihova valuta je katarski rial.

V Doho smo prispeli okrog 11h zvečer (Doha je dve uri pred nami). Po desetminutni vožnji z avtobusom od pristajalne steze in ponovnem varnostnem pregledu (zaradi česar smo se na letališču počutili izredno varno in prijetno, saj je varnost na prvem mestu) smo si poiskali mesto v "Family quiet room" - družinska tiha soba oz. soba za počitek. Na letališču so takšne sobe za moške, ženske in družine. V bistvu gre za s steklom pregrajen prostor, kjer so ležalniki in naslanjači. Zložili smo si naslanjače in celo nekaj ur odspali.

Zjutraj smo si začeli ogledovati letališče in si zaželeli kavo. Po pol ure iskanja smo ugotovili, da je povsod precej drago. Kava je bila 6 € in rogljiček prav toliko. Na letališču lahko plačujete v evrih, njihovih rialih ali ameriških dolarjih. Uporabljate lahko brezplačen wi-fi, je pa blokiran Viber, ker spodbujajo uporabo telefonskih govorilnic. Ponudba hrane je zelo različna, tudi cene so različne. Odkrili smo Burger King, kjer smo si privoščili kosilo.

Letališče je v več nadstropjih, na svojo izhodno čakalnico se lahko odpelješ s tekočim trakom, v zgornjem nadstropju pa celo z letališkim vlakcem. Seveda smo v 21-ih urah vse preizkusili.

Popoldne smo se dobili s tremi znankami iz sosednje vasi, ki so bile namenjene v Melbourne, so pa priletele iz Zagreba. Spremljali smo table z napovedanimi odhodi in bili okrog 18h že v nizkem štartu za odhod v check-in, ko se na tabli pojavi obvestilo, da bo imelo letalo zamudo ob odhodu 45 minut. No ja, če smo čakali 21 ur, pa bomo še 45 minut. Čez 15 minut, napis na tabli utripa ... Namesto ob 20.45 bo letalo odletelo šele ob 1h ponoči - v sredo ... Malo smo se pozanimali. Izkazalo se je, da je letalo prihajalo iz Avstralije in je od tam pridobilo zamudo.
Letalska družba nam je plačala večerjo v restavraciji, tako da smo lažje počakali.